IV. OBLASŤ: PREVÁDZKOVÉ PODMIENKY
4.1 Kritérium: Zabezpečenie prevádzkových podmienok (najmä prístupnosť v zmysle univerzálneho navrhovania, materiálne vybavenie, vybavenosť sociálnymi zariadeniami, svetelná a tepelná pohoda) zodpovedajúce kapacite, druhu poskytovanej sociálnej služby a potrebám prijímateľov sociálnych služieb v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi.
ŠTANDARD: Miesto poskytovania sociálnej služby a prevádzkové podmienky poskytovania sociálnej služby (priestorové podmienky, prístupnosť v zmysle univerzálneho navrhovania, materiálne vybavenie, vybavenosť sociálnymi zariadeniami, svetelná tepelná pohoda) zodpovedajú počtu prijímateľov sociálnej služby, druhu poskytovanej služby, potrebám prijímateľov sociálnych služieb a sú v súlade s platnými právnymi predpismi.
ROZSAH PÔSOBNOSTI:
§ 6 ods. 3; § 7 písmeno a), c), § 9 ods. 4, 5, 12, § 61 ods. 4 zákona o sociálnych službách.
Činnosti spojené so zabezpečením tepelnej a svetelnej pohody.
Plánovanie a zabezpečovanie infraštruktúry.
Opravy a údržba.
PREDPOKLADY REALIZÁCIE:
Kritérium je zabezpečované prostredníctvom Dokumentu postupu - Zabezpečenie údržby, opráv, svetelnej a tepelnej pohody a ďalších interných dokumentov zariadenia.
DETERMINUJÚCA DOKUMENTÁCIA:
- Zákon č. 448/2008 Z. z. o sociálnych službách
- Zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci v ZNP a zákon č. 314/2001 Z. z. o ochrane pred požiarmi v ZNP
- Zákon č. 355/2007 Z. z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného zdravia v ZNP
- Vyhláška Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR č. 259/2008 Z. z. o podrobnostiach a požiadavkách na vnútorné prostredie budov a o minimálnych požiadavkách na byty nižšieho štandardu a na ubytovacie zariadenia
- Vyhláška 210/2016, ktorou sa dopĺňa vyhláška Ministerstva zdravotníctva (MZ) SR č. 259/2008 Z. z. o podrobnostiach a požiadavkách na vnútorné prostredie budov a o minimálnych požiadavkách na byty nižšieho štandardu a na ubytovacie zariadenia
- Zákon č. 210/2000 Z. z. o meradlách a metrologickej kontrole
4.2 Kritérium: Určenie postupu a spôsobu spracúvania a poskytovania informácií o poskytovanej sociálnej službe (informačná stratégia), ktoré sú dostupné prijímateľovi sociálnej služby, jeho rodine, komunite a verejnosti v prijatelnej a zrozumiteľnej forme (písomná podoba, audiozáznam alebo videozáznam, internetová stránka).
ŠTANDARD: Pre prijímateľa sociálnej služby, jeho rodinu, komunitu a verejnosť poskytuje poskytovateľ sociálnej služby také informácie o sociálnej službe, ktoré sú dostupné, úplné a v zrozumiteľnej forme.
INDIKÁTOR: Poskytovateľ
sociálnej služby má písomne vypracovaný postup a spôsob spracúvania a
poskytovania informácií o sociálnej službe na mieste, na ktorom sú
sociálne služby poskytované, v miestnej komunite a na verejnosti a podľa neho
postupuje.
Poskytovateľ
sociálnej služby vytvára podmienky na zapojenie prijímateľov sociálnych služieb
do spôsobu spracúvania, dopĺňania, finalizovania a overovania poskytovania
informácií o sociálnej službe. Informácie o sociálnej službe sú spracované aj
formou ľahko čitateľného textu. Na poskytovanie informácií o sociálnej službe
sú použité v súčasnosti bežne dostupné informačné technológie.
Poskytovateľ
sociálnej služby si overuje dostupnosť, úplnosť a zrozumiteľnosť informácií o
poskytovaných sociálnych službách a získané poznatky aktívne premieta do informačnej stratégie.
ROZSAH PÔSOBNOSTI:
§ 6 ods. 2 písm. b); § 7 písm. a), § 72 ods. 2, 3, § 96, § 105 ods. 2 zákona o sociálnych službách.
PREDPOKLADY REALIZÁCIE:
Kritérium je zabezpečované prostredníctvom Procesu informačnej stratégie.
DETERMINUJÚCA DOKUMENTÁCIA:
Dokumentácia v rámci Procesu informačnej stratégie.
4.3 Kritérium: Hodnotenie vypracovanie výročnej správy v súlade s týmto zákonom alebo hodnotenie záverečného účtu.
4.4 Kritérium: Určenie pravidiel prijímania darov.
ŠTANDARD: Poskytovateľ sociálnej služby má písomne vypracované postupy a pravidlá prijímania použitia a zverejňovania peňažných darov a nepeňažných darov
INDIKÁTOR: Poskytovateľ
sociálnej služby prijíma peňažný dar alebo nepeňažný dar výlučne na základe
písomnej darovacej zmluvy s darcom, uzatvorenej na základe slobodnej vôle a
rozhodnutia darcu a poskytovateľa sociálnej služby.
Poskytovateľ
sociálnej služby má presne a písomne definované oblasti možných konfliktov
záujmov vyplývajúcich z prijatia peňažného daru alebo nepeňažného daru a určené účinné opatrenia na predchádzanie ich vzniku.
Poskytovateľ
sociálnej služby má písomne vypracovaný spôsob transparentného zverejňovania
prijatých peňažných darov a nepeňažných darov, darovacích zmlúv a účelu
použitia peňažného alebo nepeňažného daru.