POSTUP PRI PODÁVANÍ ŽIADOSTI

Poskytovanie sociálnych služieb v Špecializovanom zariadení v Trnave je v s súlade so zákonom č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov. Od 1.9.2025 nový zákon o integrovanej posudkovej činnosti č. 376/2024 Z. z. zavádza centralizované a jednotné posudzovanie zdravotného postihnutia a dlhodobých potrieb fyzických osôb.

1. krok

Ak má žiadateľ záujem o poskytovanie sociálnej služby v Špecializovanom zariadení v Trnave, podáva na ÚPSVaR Žiadosť o Integrovaný posudok, Prílohu k žiadosti o Integrovaný posudok, lekársky nález spolu s prílohami (doklady o nepriaznivom zdravotnom stave - fotokópie lekárskych vyšetrení, prepúšťaciu správu, lekárske nálezy - nie staršie ako 6 mesiacov). 

ÚPSVaR vydá Integrovaný posudok, ktorý sa skladá zo sociálnej a lekárskej posudkovej činnosti. Odkázaná osoba bude mať komplexnú informáciu o tom, na akú sociálnu službu a na aký kompenzačný príspevok má nárok. Lehota na vypracovanie integrovaného posudku je 60 dní

2. krok

Po obdržaní Integrovaného posudku s nadobudnutou právoplatnosťou si žiadateľ podáva Žiadosť o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby  v Špecializovanom zariadení v Trnave). 

3. krok


Po obdržaní Žiadosti o zabezpečenie poskytovania sociálnej služby naším zariadením, bude žiadateľ písomne alebo telefonicky vyzvaný na zaslanie dokumentov najneskôr do 7 pracovných dní od doručenia zásielky:

  • Integrovaný posudok
  • Dokumenty od odborných lekárov, ktoré preukazujú diagnózu autizmus alebo prvky  autistického spektra (psychologická správa, správa z neurologického vyšetrenia, logopédia a pod.)

Príslušné dokumenty možno podať poštou na uvedenú adresu, osobne alebo elektronicky na e mailovú adresu specializovanezariadeniett@zupa-tt.sk.

Po posúdení dokladov sociálnou komisiou Špecializovaného zariadenia v Trnave, Vás budeme vo veci poskytovania sociálnej služby včas kontaktovať. 

4. krok

Za účelom uzavretia zmluvy a dohodnutia podmienok bude žiadateľ písomne oboznámený s dátum osobného stretnutia, na ktoré je potrebné priniesť:

  • Vyhlásenie o majetku FO s osvedčeným podpisom 
  • Potvrdenie o príjme za predchádzajúci kalendárny mesiac oboch zákonných zástupcov dieťaťa v zmysle §72 a 72a Zákona č. 448/2008 Z.z. o sociálnych službách a o zmene doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov, t.j.:
  1. doklad o príjme od zamestnávateľa, 
  2. potvrdenie o poberaní prídavku na dieťa, 
  3. potvrdenie o poberaní rodičovského príspevku, 
  4. potvrdenie o poberaní peňažného príspevku na opatrovanie,
  5. potvrdenie o poberaní dávky v hmotnej núdzi,
  6. rozsudok o výživnom na maloleté deti,
  7. potvrdenie o poberaní dávky v nezamestnanosti,
  8. potvrdenie o nemocenských dávkach vyplatených sociálnou poisťovňou, 
  9. potvrdenie o evidencii na ÚPSVaR v prípade nezamestnanosti.
V prípade, že máte nepravidelný príjem, je potrebné doložiť daňové priznanie, ktoré bolo vydokladované ako posledné.

Ak nie ste evidovaní v evidencii nezamestnaných na ÚPSVaR, alebo nemáte žiadny príjem, je potrebné doložiť z Daňového úradu potvrdenie dokladujúce skutočnosť, že nemáte žiadny príjem a nepodali ste daňové priznanie.

5. krok


Ku dňu nástupu dieťaťa je potrebné doložiť nasledovné doklady:
  • kópia preukazu poistenca 
  • prehlásenie o bezinfekčnosti dieťaťa potvrdené pediatrom (nie staršie ako 3 dni)
  • rodný list dieťaťa (len k nahliadnutiu)