MANAŽMENT  KVALITY

Vložte svoj text


Manažment kvality v Špecializovanom zariadení v Trnave

Zmena zákona o sociálnych službách poskytovateľom sociálnych služieb určuje povinnosť dodržiavania podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby. Systém implementácie podmienok kvality   je  súbor  opatrení  a  postupov  pre  zabezpečenie realizácie  podmienok  kvality  podľa  zákona
o sociálnych službách v našom zariadení. Naším cieľom je splniť a dodržiavať podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby v zmysle prílohy č. 2 zákona NR SR č. 448/2008 o sociálnych službách. 


Zmysel zavedenia manažérskeho systému kvality

Hlavným cieľom je poskytovanie kvalitných sociálnych služieb klientom prostredníctvom jasne definovaných procesov a postupov so zameraním na spokojnosť klientov, uspokojovanie ich požiadaviek a potrieb, zvyšovanie kvalifikácie a neustále vzdelávanie zamestnancov a modernizácia zariadenia. Priebežne sa tiež hodnotí plnenie stanovených merateľných a termínovaných cieľov kvality. Zamestnanci pracujú podľa určených postupov, v ktorých sú jasne určené zodpovednosti a právomoci.

Klienti sú pri poskytovaní sociálnych služieb rovnocennými partnermi so zamestnancami zariadenia ako  s poskytovateľmi  služieb. Spokojnosť  klientov  a  ich rodinných  príslušníkov  s  poskytovanými službami sa pravidelne monitoruje.

Politika kvality

Špecializované zariadenie v Trnave zabezpečuje kvalitu svojich služieb prostredníctvom kvalifikovaného personálu - manažéra kvality, Tímu kvality a všetkých ďalších zamestnancov zariadenia.

Kompetencie manažéra kvality

  • navrhuje  spôsob  implementácie podmienok kvality v  zmysle zákona č. 448/2008 o sociálnych službách a ďalších dotknutých zákonov a determinujúcej dokumentácie; 
  • vedie  pracovníkov   k spracovávaniu  koncepcií,  metodík  a  postupov pre  plnenie  požiadaviek zákona  o  sociálnych  službách  v  rámci  výkonu  svojich  odborných,  obslužných  a  odborných činností. Spolu s pracovníkmi sa podieľa na prevode cieľov do čiastkových úloh;
  • podieľa  sa  na  monitorovaní a vyhodnocovaní úspešnosti zvolených postupov, na interpretácii získaných  údajov  a  na  určení  ich  úlohy a významu v systéme kvality služieb;
  • vyhľadáva    nové   trendy  a   metódy    zvyšovania   kvality   sociálnych  služieb,  ako  aj    zmeny
    v   determinujúcej   dokumentácii   a   navrhuje   opatrenia,   ktoré   z   týchto   zmien   vyplývajú  pre systém plnenia podmienok kvality;
  • spracováva  a  predkladá   správy   riaditeľovi  o  dosahovanej   výkonnosti  systému   podmienok kvality a návrhy na jeho zlepšovanie;
  • navrhuje zloženie a náplň práce Tímu kvality a navrhuje pre nich úlohy a opatrenia;
  • navrhuje  spôsob  získavania  a  používania  informácií  o  potrebách  a  spokojnosti prijímateľov sociálnej služby a zainteresovaných strán;
  • podporuje   povedomie   o  závažnosti   požiadaviek   prijímateľov  sociálnej  služby  a  ostatných zainteresovaných strán na pracovisku;
  • plánuje a uskutočňuje  vnútorné  kontroly  súvisiace s plnením podmienok kvality, zabezpečuje vypracovanie  návrhov  nápravných a preventívnych opatrení, kontroluje a sleduje ich účinnosť a dohliada na pripravenosť systému plnenia podmienok kvality k externej kontrole;
  • predkladá potrebné vysvetlenia kontrolným orgánom, ak je ku kontrole prizvaný.