MANAŽMENT KVALITY
Vložte svoj text
Manažment kvality v Špecializovanom zariadení v Trnave
Zmena zákona o sociálnych službách poskytovateľom sociálnych služieb určuje
povinnosť dodržiavania podmienok kvality poskytovanej sociálnej služby. Systém
implementácie podmienok kvality je súbor opatrení a postupov pre zabezpečenie realizácie podmienok kvality podľa zákona
o sociálnych službách v našom zariadení. Naším cieľom je splniť
a dodržiavať podmienky kvality poskytovanej sociálnej služby v zmysle
prílohy č. 2 zákona NR SR č. 448/2008 o sociálnych službách.
Zmysel zavedenia manažérskeho systému kvality
Hlavným cieľom je poskytovanie kvalitných sociálnych služieb klientom
prostredníctvom jasne definovaných procesov a postupov so zameraním na spokojnosť
klientov, uspokojovanie ich požiadaviek a potrieb, zvyšovanie
kvalifikácie a neustále vzdelávanie zamestnancov a modernizácia zariadenia. Priebežne sa tiež hodnotí
plnenie stanovených merateľných a termínovaných cieľov kvality. Zamestnanci pracujú podľa určených postupov, v
ktorých sú jasne určené zodpovednosti a právomoci.
Klienti sú pri poskytovaní sociálnych služieb rovnocennými partnermi so zamestnancami zariadenia ako s poskytovateľmi služieb. Spokojnosť klientov a ich rodinných príslušníkov s poskytovanými službami sa pravidelne monitoruje.
Politika kvality
Špecializované zariadenie v Trnave zabezpečuje kvalitu svojich služieb prostredníctvom kvalifikovaného personálu - manažéra kvality, Tímu kvality a všetkých ďalších zamestnancov zariadenia.
Kompetencie manažéra kvality
- navrhuje spôsob implementácie podmienok kvality v zmysle zákona č. 448/2008 o sociálnych službách a ďalších dotknutých zákonov a determinujúcej dokumentácie;
- vedie pracovníkov k spracovávaniu koncepcií, metodík a postupov pre plnenie požiadaviek zákona o sociálnych službách v rámci výkonu svojich odborných, obslužných a odborných činností. Spolu s pracovníkmi sa podieľa na prevode cieľov do čiastkových úloh;
- podieľa sa na monitorovaní a vyhodnocovaní úspešnosti zvolených postupov, na interpretácii získaných údajov a na určení ich úlohy a významu v systéme kvality služieb;
- vyhľadáva nové trendy a metódy zvyšovania kvality sociálnych služieb, ako aj zmeny
v determinujúcej dokumentácii a navrhuje opatrenia, ktoré z týchto zmien vyplývajú pre systém plnenia podmienok kvality;
- spracováva a predkladá správy riaditeľovi o dosahovanej výkonnosti systému podmienok kvality a návrhy na jeho zlepšovanie;
- navrhuje zloženie a náplň práce Tímu kvality a navrhuje pre nich úlohy a opatrenia;
- navrhuje spôsob získavania a používania informácií o potrebách a spokojnosti prijímateľov sociálnej služby a zainteresovaných strán;
- podporuje povedomie o závažnosti požiadaviek prijímateľov sociálnej služby a ostatných zainteresovaných strán na pracovisku;
- plánuje a uskutočňuje vnútorné kontroly súvisiace s plnením podmienok kvality, zabezpečuje vypracovanie návrhov nápravných a preventívnych opatrení, kontroluje a sleduje ich účinnosť a dohliada na pripravenosť systému plnenia podmienok kvality k externej kontrole;
- predkladá potrebné vysvetlenia kontrolným orgánom, ak je ku kontrole prizvaný.